2013. augusztus 14., szerda

Olcsó,könnyű, finom: készíts kukoricafőzeléket!

Bizonyára Te is azok közé tartozol, akik előszeretettel habzsolják a kukoricát, ha strandon vannak, majszolod, ha a moziban vagy, és miután kipróbáltad receptünket garantált, hogy főzelék formájában is imádni fogod!  Egy alkalommal anyukám az iskolai menzás főzeléket rakta elém ebédre, azt mondta kukorica, kóstoljam meg és ízleni fog!  Rá pár napra már én készítettem el, később pedig megmutattam barátaimnak is, és most megosztom Veletek is a receptet!

Tejszínes kukoricafőzelék

Hozzávalók:

50 dkg kukorica konzerv/1 csomag fagyasztott tejes kukorica
5 dkg margarin
1 ek liszt
2-2,5 dl tej
1 dl tejszín
só,fehér bors
kis csokor petrezselyem

Elkészítés:

Első lépésként leszűröd a konzerv kukoricát, amennyiben fagyasztottad vettél felolvasztod. Egy edényben margarinon megpárolod kicsit a kukoricát, majd meghinted liszttel, felöntöd tejszínnel és tejjel. Ennél a fázisnál vársz egy kicsit, hogy sűrűsödjön, illetve teszel még bele egy kis lisztet és tejet, ha szükséges. Végül pedig sóval, fehér borssal és apróra vágott petrezselyemmel ízesíted.

Nagyon könnyű, nagyon krémes, és tényleg finom. Bár ne lepődj meg, miután kivetted a hűtőből  inkább a karácsonyi salik állagára fog hasonlítani,semmint folyósabb főzelékre, de ettől még finom!

Jó étvágyat kívánok!

B.

1 megjegyzés:

  1. Ez az én fotóm, tessék levenni! Az én asztalomon készült az én tanyeromban!

    VálaszTörlés